Forretningsudvikler til Aalborg A/S
Ressource- og forretningsudvikling
Til en af Danmarks største havne søger vi en initiativrig, udadvendt og international orienteret forretningsudvikler. Du skal drive og facilitere strategiprocessen på koncernniveau, og være støttefunktion for de fem afdelingschefer. Hertil kommer et ansvar for, at tværgående indsatsområder performer i hele koncernen.
Virksomheden
Aalborg Havn er Nordjyllands stærke partner på logistik og samarbejde. Vi er derfor meget mere end en traditionel trafikhavn, som holder styr på skibsanløb. Vi medvirker til at håndtere alle typer af gods og via kombinerede transportløsninger på skib, bane og bil kan vi løse alle former for logistik- og transportbehov fra Nordjylland til og fra resten af verden.
Aalborg Havn arbejder ud fra en moderne vision med overskriften: Den intelligente havn, der omfatter forretningsudvikling, produktudvikling og markedsudvikling. Den intelligente havn arbejder med drift, ideer og løsninger, som kombinerer virksomheders og samfundets behov på en måde, der bidrager til at skabe værdi, viden og udvikling i både erhvervslivet og samfundet.
Aalborg Havn har 65 medarbejdere, der alle er velkvalificerede til at varetage de mange forskelligartede opgaver, som havnen kan tilbyde, og som vores kunder og samarbejdspartnere forventer af os.
Læs mere om bl.a. vision, mission, personalepolitik og ledelsesprincipper på www.aalborghavn.dk – åben 24 timer i døgnet alle årets dage.
Jobbet
For Aalborg Havn Logistik A/S er nøgleordene: Vækst, Dynamik og Relationer.
Det er bl.a. disse begreber, du skal arbejde ud fra i dit daglige virke. Der er tale om en nyoprettet stilling, placeret på ledelsesniveau med direkte reference til den administrerende direktør.
Du skal selv sørge for dine daglige arbejdsopgaver, og være vant til, ved eget initiativ, at sætte gang i og styre projekter og processer. Der vil i begrænset omfang være rejseaktivitet tilknyttet stillingen (ca. 25-30 dage/år). Du bor i regionen eller er villig til at flytte hertil.
Hovedstrategiplanen og dens implementering har topprioritet. Med udgangspunkt i vision og mission og mottoet om ”at være stærke på logistik og samarbejde” skal du drive og facilitere strategiprocessen, og agere støttefunktion for de 5 afdelinger (Økonomi/IT, Salg/Marketing, Ejendomsudvikling/planlægning, Infrastruktur/miljøudvikling samt Trafik og drift).
Der rapporteres månedligt til direktionen om resultater og performance og styres via tids- og handlingsplaner.
Forretningsudvikling: Her vil dit fokus være på M&A aktiviteter (Mergers & Acquisitions/virksomhedsoverdragelser), strategiske alliancer og investeringsfremme, der bidrager til at tiltrække virksomheder fra udlandet til Aalborg Havn/Kommune.
Ressourceudvikling: Her vil dit fokus være på udvikling og vedligeholdelse af vedvarende ledelses- og medarbejdersystemer samt udvælgelse og implementering af relevante teknologier, værktøjer og koncepter.
Kandidaten
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har praktiske og teoretiske kompetencer på kandidat- eller masterniveau, og at du har grundig erfaring med forretningsudvikling og strategiarbejde. Du skal have stærke relationskompetencer og have demonstreret dine evner til at arbejde på forskellige niveauer med interne og eksterne relationer, ikke mindst samspillet derimellem. Din erhvervsmæssige ballast kan du have erhvervet indenfor mange områder, men vigtigst for denne stilling er, at du også trives med et udadvendt arbejde, hvor du vil have daglig kontakt til potentielle kundegrupper indenfor bl.a. finanssektor, ejendomsformidling, og andre havnerelaterede virksomheder. Du har ligeledes et godt kendskab til såvel lokale, regionale og nationale organisationer (politikere/administration etc.). Lokalkendskab vil være en fordel.
Af personlige kompetencer ser vi gerne, at:
- Du er udadvendt
- Du er selvstarter
- Du er struktureret i din tilgang til jobbet
- Du er behersker engelsk i skrift og tale
- Du har international erfaringDet betyder for dig:
Aalborg Havn A/S tilbyder
Aalborg Havn A/S er den intelligente havn, der arbejder ud fra en vidensbaseret organisation. Det betyder respekt for hinanden, god kommunikation, aktiv ledelse, og et godt psykisk og fysisk arbejdsmiljø.
- En spændende og alsidig arbejdsplads med mangeartede opgaver
- (Mulighed for at opbygge og præge din afdelings arbejds- og forretningsområder)
- Gode personlige udviklingsmuligheder – både fagligt og personligt
- Et uformelt arbejdsmiljø med engagerede kolleger
- Løn- og ansættelsesforhold med bl.a. pensionsordning, flekstid og fem feriefridage
- Din lønpakke forhandles individuelt efter kvalifikationer
Yderligere information kan fås ved henvendelse til Per Bang på tlf.: +45 22 23 80 00 samt per@pbang.dk og www.pbang.dk.
Diskretion er en selvfølge. Vi ser frem til at modtage din ansøgning.